Jaké jsou možnosti zaměstnavatele při rozvrhování pracovní doby a na co si musí dát pozor
Lektor: Mgr. Klára Valentová
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Právní úprava pracovní doby je poměrně komplikovaná a je z velké části ovlivněna předpisy EU. V praxi jsou však často i ty nejzákladnější povinnosti porušovány, a zaměstnavatel se tak vystavuje riziku stížností a uplatňování nároků ze strany zaměstnanců, a případně i sankcí ze strany inspektorátu práce. Ověřte si na konkrétních příkladech, jak v praxi nastavit pravidla, vést příslušnou dokumentaci, rozvrhovat pracovní dobu, nastavit přestávky v práci a doby odpočinku, evidovat práci přesčas aj., a to i s ohledem na dílčí změny po novele zákoníku práce.
Program:
Pracovní doba, směna a pracovní režimy
Stanovená týdenní pracovní doba, zkrácená pracovní doba, kratší pracovní doba
Rozvržení pracovní doby x rozvrh pracovní doby
Přestávky v práci a doby odpočinku
Práce přesčas
Noční práce a zaměstnanec pracující v noci
Pracovní pohotovost
Evidence pracovní doby x evidence docházky
Chránění zaměstnanci
Sankce za porušování pravidel na úseku pracovní doby
Komu je určen:
vedoucím zaměstnancům, personalistům, interním právníkům a mzdovým účetním jak v soukromém, tak veřejném sektoru.